vergroot je conversie-rate door je bezoekers te overtuigen om actie te ondernemen

Vroeger gingen klanten in een winkel live op zoek naar de producten die bij ze pasten. Tegenwoordig vindt die zoektocht voornamelijk plaats op het internet. De wereld van het internet gaat steeds sneller,  mensen willen dan ook sneller resultaat en minder moeite doen. Het wordt daarom steeds belangrijker om Conversie Optimalisatie toe te passen op jullie website. Zorg dat jouw klant aangezet wordt tot de actie die jij wil dat ze ondernemen. Of dit nu een aankoop is, het bestellen van een gratis E-book, of de aanvraag van een consult.

Wat is conversie optimalisatie

Het aankoopproces waar mensen tegenwoordig in terechtkomen is steeds chaotischer. Je wordt dood gegooid met reclame-uitingen, zowel on- als offline. Om te zorgen dat klanten precies doen wat jij wil moet je ervoor zorgen dat jouw website optimaal is ingericht om tot conversie over te gaan. 

Conversie Optimalisatie of CRO bestaat uit alle acties die je onderneemt om de gebruikerservaring van je website te verbeteren. Het doel hiervan is om ze intuïtief te leiden naar de plek waar jij ze wil hebben. Door het aanpassen van je ontwerp, content en visuals, en die te testen kun je de gebruikerservaring verbeteren en je leads converteren in klanten.

Waar kunnen we bij helpen

website scan

 Voordat we aan de slag gaan met jullie CRO wil ik eerst weten wie jullie zijn, en hoe het er op dit moment voor staat met jullie website. Hiervoor stuur ik een korte vragenlijst over jullie website. Op basis hiervan maak ik een advies en kijken we of we samen in zee zullen gaan.

plan

Als we er samen over uit zijn ga ik aan de slag met het maken van een plan van aanpak. Op basis van de statistieken van jullie huidige pagina kijk ik waar de kansen liggen. Bovendien is de aanpak afhankelijk van jullie doelgroep en doel. Ik maak een duidelijke strategie waarmee we aan de slag gaan.

onderhoud

Als we het plan tot uitvoer hebben gebracht, en jullie website staat als een huis, bekijken we de data. We maken laatste aanpassingen waar nodig aan totdat jullie website zo gebruiksvriendelijk is dat mensen volledig gestuurd worden op de gewenste actie op de site.

voordelen van Conversie optimalisatie

Haal het beste uit je website,  maak je website zo gebruiksvriendelijk dat hij altijd converteerd.

  • Meer website verkeer
  • Duidelijke focus op je klanten
  • Vergroot conversie
  • Intuïtief design
  • Verkrijg belangrijke data van leads
  • Verbetert jouw beeldmerk
  • Zorgt voor trouwe klanten
  • Stijg boven concurrentie uit

Zijn jullie klaar voor de volgende stap in digitalisering?

Vul de quick scan en kom erachter hoe het ervoor staat met jullie digitale marketing. Ontvang gratis een analyse en advies en ontdek hoe volwassen jullie digitale marketing is en wat jullie verbeterpunten zijn.

Doe de quick scan

 Wanneer zet je conversie optimalisatie in?

Als je merkt dat mensen je website wel bezoeken, maar afhaken voordat ze jouw meest gewenste actie uitvoeren (of gegevens achterlaten) dan is dat een gemiste kans. Het is zonde dat je tijd, energie en geld hebt gestopt in een website die je vervolgens niks oplevert. Door te kiezen voor conversie optimalisatie kun je ervoor zorgen dat bezoekers online intuïtief de weg vinden naar jouw aanbod en dus conversie. 

Door gebruik te maken van deze methode haal je niet alleen meer klanten binnen, maar zet je jouw bedrijf ook neer als professionele onderneming die rekening houdt met de klant. Dit heeft uiteindelijk ook tot gevolg dat je jouw concurrentie (met een minder goede website) voor blijft.

marketing funnel featured

 conversie optimalisatie uitbesteden

Conversie optimalisatie is een vrij technisch proces waar kennis van marketing en statistieken bij komt kijken. Het is een ideale tool om het beste uit je website te halen, maar lastig uit te voeren voor een leek. Ik heb samen met mijn team de kennis en kunde in huis om jullie website optimaal te laten presteren. Met mijn 8 jaar ervaring als online marketingspecialist heb ik de juiste formule om jullie website zo gebruiksvriendelijk te maken dat mensen eenvoudig over gaan om echte leads te worden.


Om van start te gaan stuur ik jullie een korte vragenlijst over jullie website. Hierdoor krijg ik een beeld van de huidige situatie en kan ik bepalen wat nodig is om jullie conversie te optimaliseren. Als we er samen uit zijn ga ik aan de slag met jullie pagina met als doel meer leads, meer klanten en een betere conversie.

 Wat kan conversie optimalisatie betekenen voor jou?

“For you to achieve your goals, visitors must first achieve theirs.” – Bryan Eisenberg

Conversie optimalisatie kan ervoor zorgen dat jullie website bezoekers niet afhaken voordat ze tot de gewenste actie zijn over gegaan. Een onduidelijke website die niet intuïtief is zal mensen afschrikken. Je  hebt tegenwoordig namelijk letterlijk nog maar een paar seconden om jezelf te bewijzen. 

Door te kijken waar de knelpunten van jullie website liggen kunnen we die aanpakken en verbeteren. Hiermee converteren we meer leads vanuit website bezoekers.  Daarnaast zorgt een gebruiksvriendelijke website ervoor dat mensen een beter gevoel hebben bij jouw merk en dat je de concurrentie ver achter je laat.

Wie je voor zijn gegaan

intake

Om van start te gaan wil ik jullie vragen om een korte vragenlijst in te vullen. Hiermee krijg ik een beter beeld van jullie website en bedrijf.  Bovendien krijg ik alvast een idee van de dingen die verbeterd kunnen worden. Samen kijken we dan of we verder gaan.

onderzoek

Ik ga vervolgens verder de diepte in en ga verder onderzoek doen naar jullie website. Ik bekijk welke route mensen afleggen op jullie website en waar ze afhaken. Dit wordt de basis van mijn plan van aanpak.

actie PLAN

Nu ik duidelijk heb waar het mis gaat is het tijd om een plan te maken. Dit is de basis om aan de slag te gaan met het gebruiksvriendelijk maken van de website. Het gaat hierbij onder andere om het verbeteren van het design, content, knoppen en opt-in pagina´s.

Aan de slag

Het plan is af en we gaan hiermee aan de slag. Aan de hand van het plan maken we de nodige veranderingen om te zorgen dat klanten zich prettiger voelen op de website en overgaan tot de gewenste actie.

meer weten over conversie optimalisatie?

Vul dan het aanvraagformulier in en wees specifiek! Hoe beter de informatie, hoe gerichter het advies om meer leads en klanten uit jouw website bezoekers te krijgen.

doe de quick scan     Kom in contact