Behaal snel resultaat en geef je marketing een boost met Google Ads /SEA

Online marketing is in dit tijdperk essentieel voor de zichtbaarheid van jouw bedrijf. Er zijn heel wat manieren om dit aan te pakken. Maar Google Ads of Search Engine Advertisment (SEA) is een van de snelste manieren om jouw marketing een boost te geven. Andere online marketingmethodes hebben vaak wat meer tijd nodig. SEA heeft direct resultaat en kan zowel los als samen met andere methodes ingezet worden. Gebruik SEA als de accelerator van je online marketing.

Wat is SEA/Google Ads

Google Ads of SEA staat voor Search Engine Advertisement op Google. Deze vorm van adverteren maakt gebruik van Pay per Click (PPC). Dit wil zeggen dat je er alleen voor betaald als mensen daadwerkelijk op de link klikken. Het werkt als volgt; je maakt een Google Ads Campagne aan die zichtbaar is in Google als mensen op bepaalde keywords klikken. Deze campagnes vindt je direct bovenaan de zoekpagina en is daarom effectief om heel gefocussed te targetten op jouw potentiële klanten.

Waar kunnen we bij helpen

Onderzoek

Voordat we aan de slag gaan met de ontwikkeling van jouw Google Ads Campagne is het belangrijk om te weten wat jullie bedrijf wil bereiken met deze campagne. Is het bijvoorbeeld om aandacht te vestigen op een actie, de website of je bedrijf in het algemeen.

campagne

Als we weten wat jullie als bedrijf willen bereiken maken we een Google Ads Campagne. We doen onderzoek naar de juiste keywords en boodschap om optimale resultaten te boeken. Een Google Ads campagne staat bovendien vaak niet op zichzelf, het is vaak onderdeel van een compleet online marketingplaatje.

vervolg

Nadat we de campagne hebben geïmplementeerd houden we via Google Analytics bij wat de resultaten zijn. Door te kijken naar de meest effectieve ads kunnen we de campagne zo bijsturen dat jouw tijd en middelen het beste worden ingezet.

voordelen van SEA/Google ads

SEA geeft jouw online marketing de boost die je nodig hebt.

  • Direct online zichtbaarder
  • Specifiek targetten
  • Meer bezoekers op je website
  • Verbeteren naamsbekendheid
  • Verkrijg belangrijke data van leads
  • Controle op je budget
  • Direct leads converteren
  • Versnelt salesproces

Zijn jullie klaar voor de volgende stap in digitalisering?

Vul de quick scan en kom erachter hoe het ervoor staat met jullie digitale marketing. Ontvang gratis een analyse en advies en ontdek hoe volwassen jullie digitale marketing is en wat jullie verbeterpunten zijn.

Doe de quick scan

 Wanneer zet je SEA in?

Als je snel meer leads en klanten wil bereiken is Google Ads de perfecte tool. Door gebruik te maken van deze methode kun je hyperfocussed targetten. Niet alleen kun je door gebruik te maken van de juiste keywords jouw ideale klant benaderen. Je kunt die klanten ook gericht sturen naar waar jij maar wil. Of dit nu een Opt-in formulier voor een gratis consult of webinar is, je website, of een specifieke sales-actie. 

Kortom, jij bepaald wie je benadert, wat je budget is en waar je de leads naartoe leid.

marketing funnel featured

 SEA/google ads uitbesteden

Om een goede Google Ads campagne op te zetten is het belangrijk om rekening te houden met de belangrijkste facetten;  de keywords, de doelgroep, en de boodschap. Ik doe dit werk ondertussen al jaren en heb de juiste manier gevonden. Ik weet hoe ik die drie belangrijke facetten moet onderzoeken en samenbrengen in een campagne die zowel efficiënt als succesvol is.

Nadat ik jullie aanvraag binnen krijg bespreken we samen wat jullie doel en boodschap is zodat ik hier de beste campagne op kan baseren. We gebruiken SEA vaak als onderdeel van grotere en bredere campagnes die jullie uiteraard ook aan ons uit kunnen besteden. SEA is in veel gevallen de motor die je online campagne opstart en aandrijft.

 Wat kan SEA betekenen voor jou?

“When you set up any campaign, be as specific as possible to the person you want to click that ad – Joseph Bojang”

SEA kan ervoor zorgen dat je online marketing direct een boost krijgt en leads genereert. In tegenstelling tot bijvoorbeeld SEO hoef je niet te wachten totdat Google jou ontdekt heeft. Jij hebt de regie en kunt heel gefocust targetten op de groep die jij wil benaderen. Doordat je betaalt per klik heb je bovendien grip op je budget. En, als je de juiste keywords gebruikt bereik je ook voornamelijk de groep mensen die ook echt geïnteresseerd is in jou en je bedrijf. Kortom, de Return On Investment (ROI) is groot. Een ideale manier om jouw online marketing een vliegende start te geven.

Wie je voor zijn gegaan

Aanvraag

Na de ontvangst van jullie aanvraag ga ik kijken naar jullie huidige situatie. Tijdens een korte intake nemen we door waarvoor jullie SEA willen inzetten en wat mijn adviezen hierin zijn.

Onderzoek

Als we samen tot een overeenstemming zijn gekomen beginnen we met het bepalen van het doel van jullie campagne. Daarnaast doe ik uitvoerig onderzoek naar jullie die doelgroep en de keywords die nodig zijn om ze te bereiken.

campagne ontwikkeling

Aan de hand van het onderzoek weten we nu wat we willen zeggen en aan wie we die boodschap willen overdragen. Op basis hiervan maak ik een campagne die erop gefocussed is om de juiste mensen naar jullie business te leiden.

Aan de slag

Als het campagneplan af is en jullie tevreden zijn gaan we de campagne implementeren. Om deze campagne tot een succes te maken is het belangrijk om de individuele advertenties op het juiste moment in te zetten om zoveel mogelijk succes te behalen.

monitoring & rapportage

Tijdens de campagne houden we heel goed in de gaten wat voor effect de advertenties hebben. Door naar de statistieken te kijken zien we op welke advertenties het meeste geklikt worden. We weten dan ook welke ads leiden tot meer websitebezoekers en leads of sales. Op basis hiervan zorgen we voor de fine-tuning die jullie campagne tot een succes zal brengen.

meer weten over SEA?

Vul dan het aanvraagformulier in en kom vrijblijvend in gesprek over het inzetten van SEA voor jouw bedrijf.

doe de quick scan     Kom in contact