Definieer je tactieken om je Online marketing optimaal te benutten

Hoe effectiever je marketingactiviteiten hoe groter het resultaat. Daarom is een marketingplan een essentieel onderdeel voor de groei van je bedrijf. Door goed na te denken over je tactieken en strategieën kun je jouw boodschap beter uitdragen. Bovendien bouw je meteen aan je online zichtbaarheid. 

Met het juiste plan weet je precies wanneer en hoe je jouw marketing in gaat zetten en wat het kostenplaatje hiervan is. En omdat je doelen duidelijk zijn kun je ze ook monitoren en bijsturen voor een nog beter resultaat. 

 Wat is Een (online) Marketingplan

 Een marketingplan is kortgezegd een plan waarin de tactieken en strategieën staan beschreven om de marketingdoelen voor je bedrijf te bepalen. Met BetterOnline focussen we daarop sterk op het digitale tijdperk en de online kanalen. Voor het bepalen van de methode moet onderzoek gedaan worden naar de huidige situatie en de doelgroep. Vervolgens worden de doelstellingen bepaald en de tactieken die gebruikt gaan worden om die marketingdoelstellingen te realiseren.

Waar kunnen we bij helpen

Startsessies

Voor het maken van een marketingplan wil ik erachter komen wie jullie zijn en wat jullie doelen zijn op marketinggebied. Dit doe ik door meerdere live-sessies waarin ik samen met jullie op zoek ga naar wat jullie echt willen, en voor wie.

Onderzoek

Nadat ik een beeld heb van jullie bedrijf ga ik verder onder de loep nemen wat jullie al doen aan online marketing en hoe effectief dit is. Ik kijk hierbij onder andere naar de online statistieken, oude campagne data en sales resultaten uit online kanalen.

marketingplan

Nu ik alles weet over jullie bedrijf, jullie marketing en doelen maak in een online marketingplan. Hierin vindt je jullie nieuwe strategie en aanpak voor het komende jaar. Door dit plan weten jullie precies wat te doen om  het beste resultaat te behalen.

voordelen van een marketingplan

Alle marketingtactieken en strategie overzichtelijk samen. Zie hier alle voordelen op een rijtje.

  • Doelen worden duidelijk
  • Optimale klantbeleving 
  • Een vast kostenplaatje
  • Beheersing van het proces
  • Geen giswerk meer 
  • Eenduidige marketing
  • Een doelgericht plan
  • Alle neuzen dezelfde kant op

Zijn jullie klaar voor de volgende stap in digitalisering?

Vul de quick scan en kom erachter hoe het ervoor staat met jullie digitale marketing. Ontvang gratis een analyse en advies en ontdek hoe volwassen jullie digitale marketing is en wat jullie verbeterpunten zijn.

Doe de quick scan

 Wanneer heb je een marketingplan nodig?

Als je als onderneming geen marketingplan hebt zullen je marketing uitingen losse flodders zijn. Je acties zijn hierdoor niet eenduidig en kunnen bovendien niet goed ge-evalueerd worden. Daarom, als je jouw bedrijf naar een hoger plan wil tillen en de concurrentie voor wil blijven, is een marketingplan een must. 

Als je een marketingplan hebt weet je als bedrijf wat de acties en strategieën zijn om jullie doelstellingen te behalen. Bovendien zijn er hierdoor geen verrassingen meer over de kosten en kun je haarscherp in beeld krijgen welke campagnes het beste werken.

marketing funnel featured

 Marketingplan laten maken

Als online marketingexpert weet ik dat het absoluut noodzakelijk is om een duidelijke strategie te bepalen. Hiermee geef je je online marketing vorm en weet je welke richting je op gaat. Het is hierdoor altijd duidelijk welke strategie je volgt om jullie doelen te behalen. Om te beginnen ga ik met jullie consultancy sessies houden om erachter te komen wie jullie zijn, wat jullie willen bereiken en voor wie. Tijdens deze sessies bepalen we ook wat jullie doel is en wat de beste manier is om deze te behalen.

Ik stel voor jullie een plan op dat dient als een roadmap om jullie (online) marketinguitingen vorm te geven. Jullie kunnen hier vervolgens zelf mee aan de slag, volledig uitbesteden bij ons of je huidige medewerkers opleiden door in-house trainingen.

 Wat kan een marketingplan voor jou betekenen?

Marketing strategy will impact every piece of your business and it should be tied to every piece of your business.” – Brandon Andersen

Een marketingplan is de missende link tussen je strategie en het behalen van resultaten. Het is de lijm die ervoor zorgt dat je strategie en je tactieken samenkomen, en ervoor zorgt dat de juiste activiteiten plaatsvinden. Dit plan maakt een einde aan ad-hoc activiteiten die geen blijvend resultaat hebben. In plaats daarvan weet je wat je moet doen om het juiste publiek te benaderen. Deze strategieën dienen het grotere plaatje en zorgen voor een grotere Return on Investment.

Wie je voor zijn gegaan

Aanvraag marketingplan

Om van start te gaan is het belangrijk om samen te bekijken of we een match hebben. Het maken van een marketingplan is maatwerk waar ik de tijd voor neem. Vul de aanvraag in om van start te gaan met het proces.

consultancy Sessies

Na het ontvangen van de aanvraag kijk ik of we op een lijn zitten en of ik tijd heb om met jullie aan de slag te gaan. Hierna gaan we drie consultancy sessies in waarin ik kijk wie jullie zijn, waar jullie voor staan en waar jullie naartoe willen. Elke sessie duurt twee uur om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen voor de volgende stap.

onderzoek

Nu ik een duidelijk beeld heb van jullie bedrijf ga ik verder de diepte in. Ik begin met een diepgaand onderzoek naar jullie doelgroep om die verder te definiëren. Hierdoor kunnen we jullie marketing uiteindelijk hypertargeted focussen voor een beter en efficiënter resultaat.

Marketingplan

Na het onderzoek ga ik aan de slag met het plan waarin we jullie doelstelling, strategieën en tactieken opnemen. Dit plan bestaat uit duidelijke stappen, tactieken en tools om jullie online marketing succesvol te maken.

Ready for launch

Nu het marketingplan af is en jullie tevreden zijn is het tijd om aan de slag te gaan. Jullie hebben vanaf nu zelf de regie in handen met het plan als roadmap. De unieke formule op maat zal jullie marketing naar een hoger plan tillen. Hebben jullie hierna nog hulp nodig kunnen we samen kijken naar de opties voor bijvoorbeeld in-house training of het volledig uitbesteden van je (online) marketing.

meer weten over een marketingplan voor houw bedrijf?

Vul dan het aanvraagformulier in en we plannen een vrijblijvend strategie gesprek om te kijken wat we kunnen betekenen voor jouw bedrijf. Je kunt ook de quick scan invullen om alvast een eerste persoonlijk advies te krijgen.

doe de quick scan     Kom in contact