Heb je moeite om high-quality online leads te krijgen voor jouw bedrijf? Of heb je (nog) geen consistente stroom aan nieuwe potentiële klanten? Dan is deze blogpost iets voor jou.
Afhankelijk van het soort bedrijf dat je runt, zal het doel verschillend zijn. Maar één ding hebben alle bedrijven gemeen, ze willen meer klanten en meer omzet. Om dit te bereiken heb je meer online leads nodig. Daarom heb ik deze blog geschreven. Zodat je leert hoe je online meer leads kan krijgen!
Wat zijn online leads?
Een lead is een persoon of bedrijf die interesse heeft in het product of service dat jij verkoopt. Uiteraard zijn online leads de leads die je online verzamelt. Deze leads kun je zien als jouw potentiële klanten. Hiervan wil je natuurlijk een consistente stroom. Maar het genereren van leads is geen directe garantie voor meer omzet. Deze leads moet jij warm maken voor jouw product of dienst. Pas dan zul je uiteindelijk tot een sale komen.
De fout van veel ondernemers is dat ze zich meer richten op kwantiteit dan kwaliteit. Maar om jouw omzet te verhogen is het genereren van leads alleen, niet voldoende. Zo is het ook noodzakelijk om meer kwalitatief goede leads te krijgen. Dit wil zeggen dat je oprecht geïnteresseerde potentiële klanten wil.
Nurturing
Behalve het genereren van leads, is het “verzorgen” ervan ook belangrijk. Dit noemen we In het engels ‘nurturing’. Nurturing staat voor verzorging. In dit geval van de ‘klantreis’, en de ‘funnel‘ waar je online leads doorheen gaan. Door de leads op de juiste manier te verzorgen zorg je uiteindelijk meer klanten krijgt.
Waarom zijn online leads belangrijk?
Er zijn heel veel marketing tactieken die je kunt gebruiken. Maar waarom zou je je focussen op lead generatie? Ik kan je vertellen dat het belangrijk is maar ihet is beter om het te laten zien. Hierna heb ik de voordelen van online lead generatie weer gegeven. Zodat je begrijpt waarom je hoogwaardige online leads wil genereren.
-
Target en focus op jouw ideale klant
Met de traditionele marketing methodes zijn de targeting opties minimaal. We hebben het dan over dingen zoals tv, de krant of een tijdschrift. Hiermee bedoel ik, dat je niet specifiek kan bepalen wie jouw adverentie ziet. Je kunt bijvoorbeeld niet bepalen wat de leeftijd of geslacht is van de ontvanger. Oftwel, jouw ideale klant blijft misschien buiten schot. Daarentegen kun je met online marketing tactieken laser-focused targeten op jouw ideale klant. Zo kun je heel specifiek bepalen welke online leads je wil bereiken. Zoals; de leeftijd, interesses, voorkeuren en andere gegevens van je leads.
-
Meer omzet met online leads
Als ondernemer wil je natuurlijk meer omzet maken. Door je focus te leggen op leadgeneratie en het krijgen kun je dit realiseren. Wist je bijvoorbeeld dat meer dan 55% van de B2B marketeers, voornamelijk bezig zijn met leadgeneratie. Het is heel simpel, leadgeneratie moet onderdeel zijn van je dagelijkse marketing. Want hierdoor krijg je meer sales en meer omzet.
-
Kostenefficiënt
Een andere reden waarom je leadgeneratie wil inzetten is de kostenefficiëntie. Als het om marketing gaat, is de gemiddelde ondernemer altijd op zoek naar iets nieuws. Een marketingmethode die uitstekende resultaten oplevert tegen minimale kosten is daar een goed voorbeeld van. Als je de focus legt op het verkrijgen van online leads is het resultaat; meer leads voor minder geld.
-
Naamsbekendheid
Naamsbekendheid is belangrijk voor jouw bedrijf. Het laat zien hoe goed men jou en jouw bedrijf kent. Als je leads aan het krijgen bent ga je ze daarna “nurturen” (verzorgen). Als je deze leads verzorgt bouw je een relatie op en naamsbekendheid.